streda, 19. jún 2024

PodnikaniePortal.sk

O podnikaní a financiách

Koľko stojí e-shop? Alebo s akými nákladmi rátať a čomu sa vyhnúť

Kto dnes nemá e-shop, akoby ani nepodnikal. Aj pri založení e-shopu je však potrebné urobiť niekoľko presných krokov a celý proces sa spája podobne, ako pri samotnom podnikaní, s časovými a finančnými nákladmi. S čím je teda dobré vopred počítať?

Koľko stojí e-shop? Alebo s akými nákladmi rátať a čomu sa vyhnúť
(zdroj: unsplash.com)

Zbytočná investícia

Jedným z prvých krokov, ktoré sa spájajú s vytvorením e-shopu, je výber vhodnej platformy, na ktorej bude obchod fungovať. Možností je niekoľko – na mieru, krabicové riešenie či open-source riešenie. Každý z nich má svoje špecifiká, výhody i nevýhody a líšia sa tiež v nákladovosti. Dať si vytvoriť e-shop na mieru si vyžaduje najväčšiu investíciu, preto by ste mali zvážiť, či je to naozaj nevyhnutné. Obzvlášť začínajúci a mladí podnikatelia častokrát do toho investujú desaťtisíce eur, ktoré sa im nikdy nevrátia. Toto riešenie je však vhodné skôr pre tých, ktorí už nejakú skúsenosť s predajom online majú. Na rozbeh je najlepšie krabicové riešenie – spustíte ho na druhý deň a mesačný poplatok je len niekoľko desiatok eur.

Musíte mať na to samostatného človeka

Pri uvažovaní nad systémovým riešením e-shopu je vhodné spísať si požiadavky, čo by mal online obchod spĺňať (napríklad platobné brány, napojenia na dopravcov, export a import dát či napojenie na účtovné softvéry) a je tiež vhodné otestovať si viac e-shopových riešení. Keď sa už rozhodnete, aký typ platformy vám najviac vyhovuje, samotné spustenie e-shopu nie je až také náročné. Nesmiete však zabudnúť určiť si v rámci firmy človeka, ktorý sa o e-shop bude starať a venovať sa mu. Vlastník e-shopu zároveň musí pochopiť, že súčasťou správy webu je okrem bežnej údržby (ako pridávanie produktov, pripravovanie kvalitných produktových popisov a fotiek, cenotvorba či správa skladu) a expedičného procesu aj komunikácia so softvérovým tímom, ktorého sa stáva súčasťou.

Myslite hlavne na koncových zákazníkov

Čo sa týka samotných vlastností e-shopu, neexistuje návod na to, aby ste dosiahli zvýšenie predaja zo dňa na deň o 200 %. Dôležité je mať tím ľudí, ktorý sa bude snažiť pochopiť koncových zákazníkov, citlivo im načúvať a vyberať také funkcionality, ktoré pomôžu rozvíjať e-shop krok za krokom tým správnym smerom. Je dobré myslieť napríklad aj na to, aby bolo zautomatizovaných čo najviac úkonov. Čo sa nákladov týka, je vhodné investíciu do e-shopu dobre premyslieť, vyvíjať ho v menších krokoch a nové nápady hneď testovať na koncových zákazníkoch. Investícia do marketingu by vždy mala prevýšiť investíciu do samotného programovania. V neposlednom rade netreba zabúdať ani na vhodné zvolenie domény, ktorá bude mať spojitosť s podnikaním – či už s názvom firmy, alebo sortimentom. Ak je názov príliš komplikovaný, je dobré ho zjednodušiť, aby jeho písanie alebo čítanie nebolo ťažké na zapamätanie.

www.KuponyZdarma.sk

Nakupujte lacnejšie!