Konkurencia na trhu s rôznymi produktami a službami je teraz naozaj obrovská. Jedným zo spôsobov ako sa odlíšiť od konkurencie a ako zaujať svojich zákazníkov, je špecifická marketingová komunikácia. Nie každý má na začiatku rozpočet, aby ste mohli platiť marketingovú agentúru. Preto vám prinášame pár tipov na to, ako začať s marketingom.
Identita značky a logo
Nemôžete začať prezentovať vašu firmu, kým nebudete mať vyšperkovanú jej identitu. O čo pri identite značky ide? Stanovte si presný dizajn, vaše farby, font, logo, tón marketingovej komunikácie a aj kanály, ktorými chcete komunikovať. Je to v podstate všetko, čím sa chcete ako firma prezentovať. Podľa loga vás rozpozná každý, preto by malo byť odlíšiteľné a nech vystihuje presne to, o čom vaše podnikanie je. Na týchto veciach by ste nemali šetriť. Drahšie logá a identita značky majú svoju hlavu a pätu, zároveň človek, ktorý ich tvoril, sa nad nimi poriadne zamyslel.
Web
V súčasnom online svete sa nezaobídete už ani bez webu – online prezentácií vašej firmy. Nikdy nerozbehnete biznis, ak by o vás ľudia nevedeli. Web si môžete spraviť aj sami, pomocou online nástrojov. Najznámejším je WordPress, kde si vyberiete šablónu a postupne si poskladáte celú stránku. Na web si môžete zavolať aj profesionálov, ktorí sa postarajú o dizajn, funkčnosť a prípadne aj SEO optimalizáciu. S tým máte veľkú šancu, že vás zákazníci nájdu.
Sociálne siete
Keď už máte svoju vlastnú identitu aj webovú stránku, je na čase pustiť sa do sociálnych sietí. Pre malých a začínajúcich podnikateľov sú najlepším nástrojom pre komunikáciu s okolitým svetom. Prezentovať sa môžete na Instagrame, YouTube či Facebooku. Facebook je najznámejšia sociálna sieť – môžete na ňu pridávať videá, fotky aj odkazy. Plusom Instagramu a Facebooku je, že majú osobitné obchody, takže tam môžete svoje produkty predávať. Kľúčom úspechu na sociálnych sieťach je autenticita, pravidelnosť, pekné fotky a otvorená komunikácia so svojimi sledovateľmi.
Mohlo by vás zaujímať
Ako a kedy je potrebné použiť odstraňovač hrdze
Podnikanie na materskej – dá sa to? A čo sú najúspešnejšie odvetvia, v ktorých matky podnikajú?
Koľko stojí e-shop? Alebo s akými nákladmi rátať a čomu sa vyhnúť