utorok, 26. október 2021

PodnikaniePortal.sk

O podnikaní a financiách

Ako správne motivovať svojich zamestnancov? Overené tipy z praxe

Práca je pre človeka veľkou súčasťou života a trávi v nej množstvo času do týždňa. Preto by ho mala určite baviť a nemala by to byť monotónna činnosť, ktorú zamestnanec vykonáva iba za účelom zisku. Samozrejme, sú aj pracovné pozície, no väčšina ľudí na nich zostáva len dočasne. Aby vykonával zamestnanec čo najlepší výkon, musí byť svojim zamestnávateľom dostatočne motivovaný. No a potom budú spokojní obaja – zamestnanec bude hrdý na svoj výkon a zamestnávateľove podnikanie bude úspešnejším. Ako teda správne motivovať svojich zamestnancov?

Ako správne motivovať svojich zamestnancov? Overené tipy z praxe (Foto: pixabay.com)

Motivačné prostredie

Pri práci na zamestnanca pôsobí veľa vplyvov a jedným z nich je aj prostredie, v ktorom pracuje. Množstvo štúdií potvrdilo, že správne prostredie dokáže pozitívne ovplyvniť kreativitu, výkonnosť a aj motiváciu k tomu, aby sa zamestnanec rozvíjal a zvyšoval výkon. Vo vašej firme by určite nemali chýbať kvety, príjemné farby, chill-out zóna, množstvo dekorácií alebo aktivity, ktoré by počas pauzy mohol zamestnanec využiť. 

Možnosti rozvoja

Keď človek zostane na jednom mieste, postupne ho daná činnosť prestane baviť. Rovnako to je napríklad aj v partnerskom živote – keď sa partneri neposúvajú, tak je veľká pravdepodobnosť, že sa ich cesty rozdelia. Tak to môže byť aj s prácou. Zamestnancov motivuje vykonávať pracovnú pozíciu vtedy, keď sa môžu neustále vzdelávať, posúvať a učiť sa nové zručnosti, či stretávať nových ľudí, ktorí sú vo vybranej sfére úspešní.

Správne nastavená firemná kultúra

Ak začínate s podnikaním alebo podnikáte už dlhšie, no vidíte, že vaši zamestnanci nie sú dostatočne spokojní, tak sa snažte zapracovať na vašej podnikovej kultúre, čo bude vypovedať o vašej firme naozaj veľa. Dávajte pozor na to, aby brala ohľad na všetkých členov. Zaveďte si vo firme určité pravidlá, spoločné aktivity, pravidelné stretnutia a stanovte si svoje priority. Aj vďaka tomu si vytvoríte so zamestnancami bližšie vzťahy, budú motivovaní a v podniku sa budú cítiť oveľa lepšie, pretože sa stále budú mať na čo tešiť.

www.KuponyZdarma.sk

Nakupujte lacnejšie!